uzun laf... ın kısası kendi
kültürlerinde ne varsa onu öğreniyorlar
cocuklar.Benim kücücük yiğenim var masallah ne
gösteriyosam hemen öğreniyo.aile ortamı yaşam
tarzı nasılsa cocukların görüşüde o sekilde
olucaktır.Taaa ki Kişisel olarak bazı şeyleri
sorgulayana kadar.Hepimiz sorguladık inananda
inanmayanda sorguladı.Fakat bazılarımız
inanıyo bazılarımızda böyle bişiyin
olamayacağını söylüyor.Bilindiği üzere
evren zıtlıklardan meydana geliyor herseyin
zıttı bütünü meydana getiriyo inananlar ve
inanmayanlar arasındada bi tür zıtlık var.Bu
da evrenin mantığına cok güzel bi şekilde
uyuyor. Düşünsenize herkes allaha inansaydı
yada hiçkimse allaha inanmasaydı yaşamda
sorgulayabileceğimiz bazı şeyler ortadan
kalkardı.
İbrahim Tatlıı
28 Şubat, 15:39
Ufak Bebeler Bile Sizlerden Eziki Ey Yozlaşmış
KAfalar :D
Erhan Hosafci
28 Şubat, 16:03
sen kendini çok mu zeki sanıyorsun
düşünemeyen zavallı
Guest
28 Şubat, 16:46
Eyy düşünemeyen zavallı, bu intizam bu evrenin
"süperliği" fsm'nin kanıtı
değilmidir ha? ♥
Guest
28 Şubat, 17:07
evet, çok düzenli ♥ oturduğun cafeden
çık, biraz araştır, incele, oku. Tanrı cafede
boş boş oturup, sonra cahil cahil konuşanları
sevmez ♥
Emre Kapucu
28 Şubat, 17:10
düzen? süper? tıkır tıkır işleyen? hani
nerde? ben sana 6 milyar insanın hepsinin DNA
sında hata olduğunu söyleyince, sokaklardaki
yüzbinlerce akli ve fiziki sakatlık yaşayan
insanları gösterince, açlıktan ölüp
gidenleri, fakirlikten evine ekmek
***üremeyenleri gösterince "BUNLAR ALLAHIN
İMTİHANI" demiyceksen eğer, gösterelim..
ama sanmıyorum :)
Guest
28 Şubat, 17:12
Kaldı ki zaten evrende süper değil, kaotik bir
sistem içindesin yarın ne olacağın belli
değil :(((((((((((((((((
Erhan Hosafci
28 Şubat, 18:12
şeytan da bir melekti ve o kusursuz
yaratılmıştı işte bu özelliği onu
sapanlardan eyledi.o insanoğlunu kendinden daha
basit gördü ve secde etmeyi reddetti.işte
kusursuzluğun insanı nerelere ***üreceğine
dair apaçık bir örnek
Guest
28 Şubat, 18:13
ya, hadi git.
Erhan Hosafci
28 Şubat, 18:15
şeytanda senin yaptığını yaptı ***ışınca
hadi git dedi :)
Emre Kapucu
28 Şubat, 18:16
erhan; ben ne yaptım geçen biliyo musun kasaptan
kıyma aldım dışarda unutmuşum, 3-4 gün
geçti bi gittim bakmaya kurtçuklar oluşmuş
içinde yani bir canlının yaşamı için
elverişli koşullar olduğu sürece o canlı
orada varolabilir. insanın da yaratılışı ona
uygun koşullar sağlandığı için evrimle
gerçekleşmiştir. ha şöyle söyliyim sen
müslümanım diyorsan lafımız yok ki sana :)
biz de ateistiz, burda saatlerce konuşmanın
anlamı yok. hayatta başarılar :)
Erhan Hosafci
28 Şubat, 18:20
daha doğrusu dini kısaalar bize hep bunun
örneklerini gösterdi.Allaha isyan eden bütün
örnekler de görerizki insanlar kendilerini
kusursuz olduklarını düşündükleri içiin
isyan etmiştir.firavun nemrut ve daha nice
kafirler hep bu nedenle kendilerine verilen gücü
kendilerine malettikleri için isyan
etmişlerdir.sandılarki bu gücün kaynağı
kendileri..onlar dokunulamaz ve zarar göremezler
ama Allah onları öyle bir cezayla
cezalandırdıki firavunun son andaki secdesi bile
onu kurtarmaya yetmedi.
Guest
28 Şubat, 18:23
Arabistan kralıyım, mükemmelim, doğa üstü
güçlerim var, o yüzden isyan ediyorum,
haklısın :((((((((((((((((((((
Guest
28 Şubat, 18:25
Hem biz allaha isyan etmeyiz, süpermanada
etmeyiz. Ve evet gargamelede etmiyoruz ♥
Erhan Hosafci
28 Şubat, 18:26
evrim dediğiniz şy hala bir teori eğer o bir
gerçeklik olsaydı kanunlaşırdı.ama hala
bilimadamları bu konuda kesin bir yargıya
varamadılar yoksa ben mi yanılıyorum.bir video
paylaşmışsınız herkesin yorumuna açık ben
de kendimce aslında hiç alakası olmamasına
rağmen arkadaşlarınızın sayesinde konuya
alaka göster*** neden oldu.
Guest
28 Şubat, 18:31
Bilimde kesin diye bir yargı yoktur.Bilimde
"teori" ne demek ilk önce onu öğren.
Ancyra's King
28 Şubat, 18:33
Lan Dilek Your Fuck Up Diyene de Bayılıon mu
Kemal Halaç
28 Şubat, 19:02
(ALINTI) Emre Kapucu d... üzen?
süper? tıkır tıkır işleyen? hani nerde? ben
sana 6 milyar insanın hepsinin DNA sında hata
olduğunu söyleyince, sokaklardaki yüzbinlerce
akli ve fiziki sakatlık yaşayan insanları
gösterince, açlıktan ölüp gidenleri,
fakirlikten evine ekmek ***üremeyenleri
gösterince "BUNLAR ALLAHIN İMTİHANI"
demiyceksen eğer, gösterelim..***a sanmıyorum
:) (ALINTI)İnsanın kendisi üzerine tasarruf
yetkisi yoktur... Ona iradeyi Allah verir..
İstediğini hasta yapar, istediğini kör.. evrim
insana irade kazandırmaz.. Aksini düşünen
varsa konuyu sapıtmadan isbat eder.. kim erkek ya
da kadın olmak istedi? kim adının ahmet, mehmet
ayşe olmasını istedi, kim boyunun bir 1.60
olmasını istedi?? bana bu iradenin kaynağını
açıklaya bilecek varsa bu açıklamadan son
derece memnun olucam.. şayet evrimse bana evrimin
iradesini açıklayın lütfen..
Aylin Polat
28 Şubat, 19:07
size bişe demiyorum olum sizi tutup çıkaranın
...
Erhan Hosafci
28 Şubat, 22:56
bilimde kesinlik kanundur siz bence ilk olarak
bunun ayırımını öğrenin serkan bey.teoriyi
geçen bir bilimsel bilgi kurallaşır evrensel
kabul görürse kanunlaşır yerçekimi kanunu
gibi.evrim teorisi daha kural bile olamamış***a
milyonlarca kişi sanki kanunmuş gibi peşinden
koşuyor.
Erhan Hosafci
28 Şubat, 23:51
ben sınırlarımı biliyorum bu konu zaten iki
kesim tarafından tartışılıyor zaten sana
yaratılışçılar haklı veya evrimciler yalan
söylüyor diye bir ukalalık yapamam.koskoca
bilim adamları birşeyler görüyorki
evrimcilerin teorilerini kabullenmiyorlar.ayrıca
sen bu bilgilerle bilimsel bir şey ortaya
çıkaramazsın zira kuram ve kanun arasındaki
farkı bilmiyorsun daha.seninle nasıl bilimsel
konuşalım söylermisin ?
Erhan Hosafci
01 Mart, 10:03
KANITLANAN B... İLGİ DEĞİL
KABUL GÖREN TEORİ KANUN OLUR TEORİ ZATEN
SAHİBİ TARAFINDAN BELLİ ÖLÇÜDE KANITLANMIŞ
BİLGİDİR.NEWTONUN YERÇEKİMİ KANUNU KİMSE
TARAFINDAN İNKAR EDİLMEDİĞİ VE KABUL
GÖRDÜĞÜ İÇİN KANUNDUR.BUGÜN KİMSE
YERÇEKİMİ DİYE BİR OLAY YOKTUR DİYEMEZ ZİRA
BU GÖRÜŞ HERKES TARAFINDAN KABUL EDİLMİŞ
TİR.EVRİM TEORİSİNİN KANUNLAŞAMAMASI YANİ
BÜTÜN BİLİM DÜNYASI TARAFINDAN KABUL
EDİLMEMESİ NEDENİYLE KANUN DEĞİLDİR.ÇOK
ÖENMLİ EVRİMCİLER OLDUĞU GİBİ ÇOK ÖNEMLİ
YARADILIŞ ÇILARDA VAR BU KONUDA.HATTA ÖNCEDEN
EVRİMCİ OLUP DAHA SONRA YARADILIŞ ÇI OLAN
BİLİMADAMLARI DA VAR.YANİ BU KONU HENÜZ
KESİNLİK KAZANMADI.YENİ BULUŞ LAR FOSİLLER
ÇIKTIKÇA DAHA NET BİLGİLER ÇIKACAKTIR.
ÖyLe Bir FırtınaKi
01 Mart, 16:36
bence özgürlükten yana olanlar tanrıyı
kabul et***li eğerki tanrıyı kabul edersek
özgür olamayız çümkü tanrının
kuralları vardır insanın özgür olabilmesi
için tanrının faşist olması lazım
Damdan Düşen Nedîm
01 Mart, 19:39
Çok harika, çok! Çok teşekkürler paylaşım
için:)
Deniz Savaş
01 Mart, 20:58
en sevdiğim mistik kahraman ....
Ibrahim Doğan
01 Mart, 22:53
Bilim ve bilimsellikİnsanlık, ilk
gözlemlerinde, vücutların davranışlarının
belli düzenlilikler içerisinde geliştiğini
tesbit etti. Bu tesbit, mevcut düzenliliklerin
hangi prensiplere dayandığının
sorgulanmasını beraberinde getirdi. Bu
sorgulamalar, sonuçta, tabiat içerisinde
maddenin davranışlarını formüle eden fen
bilimlerinin ortaya çıkmasına ve gelişmesine
yol açtı. Ancak bir şey fark edilmişti. Tabiat
âleminde yer alan ve yapısal örgüsü hariç
aslî yapısı tabiatın cismânî bedenleriyle
aynı olan hayvanlar ve üst düzeyde insanlar
âleminde de belli düzenlilikler var olmakla
birlikte, bu âlemdeki unsurlar, tabiat
âlemindeki diğer unsurlarla aynı paralelde
davranmıyordu. Esasen fizik ötesi müstakil
ruhsal boyutların varlığından kaynaklanan bu
değişik yapının işleyişini düzenleyen
prensiplerin tesbiti maksadıyla da beşerî
bilimler gelişmeye başladı. Bir taraftan fizik,
kimya, matematik, biyoloji maddeye odaklı; diğer
tarafta sosyoloji, p***oloji ve bunların
değişik versiyonları maddenin ötesinde bir
şeyler taşıyan insana odaklı olarak
belirginleşti.“Bilimsellik” yukarıdaki
bilimlerin geliştirdiği tesbitler çerçevesinde
düşünmeyi zorunlu kılan bir felsefe halini
aldı. Bilimin bizzat kendisindeki
sınırlılıklar “bilimsellik”le birlikte
gelebilecek yeni tesbitleri de sınırlandırdı.
Çünkü bilimin kendisi elindeki verileri sadece
duyusal algılara dayandırıyordu ve gelebilecek
yeni yaklaşımları hep önceden ürettiği
kalıplar paradigmalar çerçevesinde
sınırlıyordu.... Bilim ile,
bilgi şeklinde ifade edilebilecek “ilim”
arasındaki ayırımı ortaya koymamız gerekir.
İlim (bilgi-knowledge), bilimi (science)
içeriyor olmakla birlikte, bilim ilmi kapsamaz.
Kaynakları ilâhî ve naklî de olabilen ilim
sınırlılıkları reddettigi halde, bilim ve
bilime dayalı ilim (bilgi), ancak belli kalıplar
çerçevesinde alınmış olmak zorundadır. Bilim
bir düzenliliğin ifadesidir ve ifade
edildiğinde bu düzenlilik insanlar tarafından
rahatlıkla kavranılabilir. İlim de bir
düzenliliğin veya mutlak gerçekliğin ifadesi
olabilir,***a bilimin kapsamını aştığı
noktadan sonra kavranılmaları güçleşir ve
inancın konusu olur.
Ibrahim Doğan
01 Mart, 22:55
sathi nazar imkansızı mümkün gösterir..
Süper Nova
02 Mart, 00:19
şimdinin agnostikleri, geleceğin ateistleri!
sevdim ben bu şirin ve akıllı yaratıkları.
kepçe kulak olanın dışında =)
Kün Kosmos
03 Mart, 13:18
Çocukların mektuplarına bayıldım. :)) Çok
tatlılar.
Rojbin Alver
06 Mart, 12:47
çk gzl .d
Hakan Kaizer
08 Mart, 20:54
bu çocuklara çocuk diyenler, bu çocuklar kadar
hür iradeyle konuşabilecek düşünce
hürriyetine sahipler mi? "Çocuk
işte!" demenin mantığı ne kavrayamadım?
Yanlış mı konuşuyor yani, onu mu demeye
çalışıyorsun aklı sıra AYNŞTAYN!
Hakan Kaizer
08 Mart, 20:56
Dünyaya bunlar gibi hür iradeyle düşünebilen,
zeki çocuklar lazım; her otoriteyi ve kültürü
sorgulamadan ezberleyen robotlar değil...
Osman Civelek
13 Mart, 23:24
Size Bir K... ıssa ateistle
MÜSLÜMAN karşılaşmış ateist müslümana
neden eziyet çekiyorsun namaz kılarak oruc
tutarak işte hac zekat ve diğer güzel
sünnetleri yerine getirerek uğraşıyorsun
ahiret diye bişey yok boşver MÜSLÜMANDA
diyorki madem böyle bişey yok öldüğümüzü
farzedelim sen karlı çıkıcaksın yapmadın
etmedin bişeyle uğraşmadın bende o kadar ettim
uğraştım***a gerek yokmuş boşu boşuna
yaptım o kadar şeyii.Peki şimdi ahiretin
olduğunu bi düşünelim senin halin ne olucak
ateist diyorki ben yandım o zaman sen ise
kurtuldun ...siz bilimden konuşanlar bu
olasılığı hiç düşünemiyorsunuz dimi kimse
kimseye hakaret edemez sen Allah c.c yok diyor
inanmıyor onun yarattığı bu evrenin
kendiliğinden oluştuğunu söylüyor MAYMUNdan
geldiğini iddia edebiliyor olabilirsiniz herkes
hürdür dinde zorlama yoktur zaten ...Bende
diyorum ki size ne kadar aşşağılıyorsunuz
kendinizi soyunuzun MAYMUN olmasından
utanmıyormusunuz neden maymunlar şuan hayvanat
bahçesindede siz burdasınız demekki öyle
bişey yok öyle bişey olsaydı sizde orda
olurdunuz... Tarih boyunca nice toplumlar kavimler
gelip geçtiler hepside sizin gibi
sapkınlıkların peşine düştüler sonuçta
hepsinin sonu elem verici bir azap oldu ben burda
sizin dinsizliğinize karışmıyorum
olabilirsiniiz Ben Bir Müslümanım
Elhamdülillah ve Benim Peygamberimin Ümmetinden
birilerinin böyle bir sapkınlığa doğru
gitmesini istemiyorum üzülüyorum vallahi
inşallah düzelirsiniz tek bir kere euzu besmele
çekin de o şeytanları kovun yanınızdan yoksa
kalbiniz karardığında onun için çok geç
olmuş olucak...
İbrahim Durmuş
15 Mart, 02:47
Allah nerde hani bize göster diyenlere ben de şu
soruyu sormak istiyorum. Şimdi siz şerefli,
haysiyetli, namuslu insanlarsınız. Peki siz bana
bunları gösterebilir misiniz? Yoksa şerefsiz,
haysiyetsiz, namussuz musunuz? Yazdıklarımı
hakaret olarak algılamayın ben sadece
düşüncemi ortaya koyuyorum. Herkesin
görüşüne saygılıyım ve aynı saygıyı
sizlerden de beklerim.
Hakan Kaizer
15 Mart, 03:46
Şeref, haysiyet ve namus gibi KUTSAL olduğu
varsayılan ya da KUTSAL KÜLTÜREL DEĞER olarak
sorgulanmadan ezberlenmiş kavramlar, eski kitle
yönetim teorisinin; dolayısıyla eski siyaset
teorisinin geliştirdiği manipülasyonların
bütünüdür.Örnekle sünnetin kutsal bir
uygulama olduğu varsayılır ancak bilhassa
kadın sünetti, yiyecek/içecek ***ıntısı
çeken eski toplumlarda, popülasyonu dengelemek
adına geliştirilmiş eski bir yöntemdir.
Kısaca klitorisi kesilen kadın cinselliği
keşfedemez, dolayısı ile kolayca üreyemez...
Eskiden topluma bir uygulamayı kabul
ettirebilmeniz için, işte bu şekilde,
uygulamayı manipüle ederdiniz ve toplum bu
yüzden uygulamanın sebebini ve sonucunu bilmeden
KUTSAL olarak addeder ve kültürüne
yansıtırdı ve sonra asırlarca insanlar ne
yaptıklarını bilmeden, KUTSAL dedikleri
uygulamaları geleneksel biçimde
sürdürürlerdi...... Şimdi tüm
bu kutsal olduğu varsayılan kavramlar, temelde
ekonomiyle ilişkiliyse, burada kutsal
kavramlardan dem vurarak konuşan kimselerin
amacı nedir? Bu kişiler ekonomist midir?
Manipülasyoncu mu? Yoksa kutsal kavramları
sorgulamadan ezberleyerek, onlar üzerinden İÇİ
BOŞ bir edebiyat mı yapmak istemektedirler?
Beyza EryıLmaz
Dun, 22:00
AMINIZA KoYAYIM HEPİNİZİN..!!
sima
10 Nisan 2011 Pazar, 09:52
azınızı bozmayın lütfen bişey bulamadın
zoruna kiti
Yorumlar
kültürlerinde ne varsa onu öğreniyorlar
cocuklar.Benim kücücük yiğenim var masallah ne
gösteriyosam hemen öğreniyo.aile ortamı yaşam
tarzı nasılsa cocukların görüşüde o sekilde
olucaktır.Taaa ki Kişisel olarak bazı şeyleri
sorgulayana kadar.Hepimiz sorguladık inananda
inanmayanda sorguladı.Fakat bazılarımız
inanıyo bazılarımızda böyle bişiyin
olamayacağını söylüyor.Bilindiği üzere
evren zıtlıklardan meydana geliyor herseyin
zıttı bütünü meydana getiriyo inananlar ve
inanmayanlar arasındada bi tür zıtlık var.Bu
da evrenin mantığına cok güzel bi şekilde
uyuyor. Düşünsenize herkes allaha inansaydı
yada hiçkimse allaha inanmasaydı yaşamda
sorgulayabileceğimiz bazı şeyler ortadan
kalkardı.
KAfalar :D
düşünemeyen zavallı
"süperliği" fsm'nin kanıtı
değilmidir ha? ♥
çık, biraz araştır, incele, oku. Tanrı cafede
boş boş oturup, sonra cahil cahil konuşanları
sevmez ♥
nerde? ben sana 6 milyar insanın hepsinin DNA
sında hata olduğunu söyleyince, sokaklardaki
yüzbinlerce akli ve fiziki sakatlık yaşayan
insanları gösterince, açlıktan ölüp
gidenleri, fakirlikten evine ekmek
***üremeyenleri gösterince "BUNLAR ALLAHIN
İMTİHANI" demiyceksen eğer, gösterelim..
ama sanmıyorum :)
sistem içindesin yarın ne olacağın belli
değil :(((((((((((((((((
yaratılmıştı işte bu özelliği onu
sapanlardan eyledi.o insanoğlunu kendinden daha
basit gördü ve secde etmeyi reddetti.işte
kusursuzluğun insanı nerelere ***üreceğine
dair apaçık bir örnek
hadi git dedi :)
kıyma aldım dışarda unutmuşum, 3-4 gün
geçti bi gittim bakmaya kurtçuklar oluşmuş
içinde yani bir canlının yaşamı için
elverişli koşullar olduğu sürece o canlı
orada varolabilir. insanın da yaratılışı ona
uygun koşullar sağlandığı için evrimle
gerçekleşmiştir. ha şöyle söyliyim sen
müslümanım diyorsan lafımız yok ki sana :)
biz de ateistiz, burda saatlerce konuşmanın
anlamı yok. hayatta başarılar :)
örneklerini gösterdi.Allaha isyan eden bütün
örnekler de görerizki insanlar kendilerini
kusursuz olduklarını düşündükleri içiin
isyan etmiştir.firavun nemrut ve daha nice
kafirler hep bu nedenle kendilerine verilen gücü
kendilerine malettikleri için isyan
etmişlerdir.sandılarki bu gücün kaynağı
kendileri..onlar dokunulamaz ve zarar göremezler
ama Allah onları öyle bir cezayla
cezalandırdıki firavunun son andaki secdesi bile
onu kurtarmaya yetmedi.
güçlerim var, o yüzden isyan ediyorum,
haklısın :((((((((((((((((((((
etmeyiz. Ve evet gargamelede etmiyoruz ♥
gerçeklik olsaydı kanunlaşırdı.ama hala
bilimadamları bu konuda kesin bir yargıya
varamadılar yoksa ben mi yanılıyorum.bir video
paylaşmışsınız herkesin yorumuna açık ben
de kendimce aslında hiç alakası olmamasına
rağmen arkadaşlarınızın sayesinde konuya
alaka göster*** neden oldu.
"teori" ne demek ilk önce onu öğren.
süper? tıkır tıkır işleyen? hani nerde? ben
sana 6 milyar insanın hepsinin DNA sında hata
olduğunu söyleyince, sokaklardaki yüzbinlerce
akli ve fiziki sakatlık yaşayan insanları
gösterince, açlıktan ölüp gidenleri,
fakirlikten evine ekmek ***üremeyenleri
gösterince "BUNLAR ALLAHIN İMTİHANI"
demiyceksen eğer, gösterelim..***a sanmıyorum
:) (ALINTI)İnsanın kendisi üzerine tasarruf
yetkisi yoktur... Ona iradeyi Allah verir..
İstediğini hasta yapar, istediğini kör.. evrim
insana irade kazandırmaz.. Aksini düşünen
varsa konuyu sapıtmadan isbat eder.. kim erkek ya
da kadın olmak istedi? kim adının ahmet, mehmet
ayşe olmasını istedi, kim boyunun bir 1.60
olmasını istedi?? bana bu iradenin kaynağını
açıklaya bilecek varsa bu açıklamadan son
derece memnun olucam.. şayet evrimse bana evrimin
iradesini açıklayın lütfen..
...
bunun ayırımını öğrenin serkan bey.teoriyi
geçen bir bilimsel bilgi kurallaşır evrensel
kabul görürse kanunlaşır yerçekimi kanunu
gibi.evrim teorisi daha kural bile olamamış***a
milyonlarca kişi sanki kanunmuş gibi peşinden
koşuyor.
kesim tarafından tartışılıyor zaten sana
yaratılışçılar haklı veya evrimciler yalan
söylüyor diye bir ukalalık yapamam.koskoca
bilim adamları birşeyler görüyorki
evrimcilerin teorilerini kabullenmiyorlar.ayrıca
sen bu bilgilerle bilimsel bir şey ortaya
çıkaramazsın zira kuram ve kanun arasındaki
farkı bilmiyorsun daha.seninle nasıl bilimsel
konuşalım söylermisin ?
KABUL GÖREN TEORİ KANUN OLUR TEORİ ZATEN
SAHİBİ TARAFINDAN BELLİ ÖLÇÜDE KANITLANMIŞ
BİLGİDİR.NEWTONUN YERÇEKİMİ KANUNU KİMSE
TARAFINDAN İNKAR EDİLMEDİĞİ VE KABUL
GÖRDÜĞÜ İÇİN KANUNDUR.BUGÜN KİMSE
YERÇEKİMİ DİYE BİR OLAY YOKTUR DİYEMEZ ZİRA
BU GÖRÜŞ HERKES TARAFINDAN KABUL EDİLMİŞ
TİR.EVRİM TEORİSİNİN KANUNLAŞAMAMASI YANİ
BÜTÜN BİLİM DÜNYASI TARAFINDAN KABUL
EDİLMEMESİ NEDENİYLE KANUN DEĞİLDİR.ÇOK
ÖENMLİ EVRİMCİLER OLDUĞU GİBİ ÇOK ÖNEMLİ
YARADILIŞ ÇILARDA VAR BU KONUDA.HATTA ÖNCEDEN
EVRİMCİ OLUP DAHA SONRA YARADILIŞ ÇI OLAN
BİLİMADAMLARI DA VAR.YANİ BU KONU HENÜZ
KESİNLİK KAZANMADI.YENİ BULUŞ LAR FOSİLLER
ÇIKTIKÇA DAHA NET BİLGİLER ÇIKACAKTIR.
kabul et***li eğerki tanrıyı kabul edersek
özgür olamayız çümkü tanrının
kuralları vardır insanın özgür olabilmesi
için tanrının faşist olması lazım
için:)
gözlemlerinde, vücutların davranışlarının
belli düzenlilikler içerisinde geliştiğini
tesbit etti. Bu tesbit, mevcut düzenliliklerin
hangi prensiplere dayandığının
sorgulanmasını beraberinde getirdi. Bu
sorgulamalar, sonuçta, tabiat içerisinde
maddenin davranışlarını formüle eden fen
bilimlerinin ortaya çıkmasına ve gelişmesine
yol açtı. Ancak bir şey fark edilmişti. Tabiat
âleminde yer alan ve yapısal örgüsü hariç
aslî yapısı tabiatın cismânî bedenleriyle
aynı olan hayvanlar ve üst düzeyde insanlar
âleminde de belli düzenlilikler var olmakla
birlikte, bu âlemdeki unsurlar, tabiat
âlemindeki diğer unsurlarla aynı paralelde
davranmıyordu. Esasen fizik ötesi müstakil
ruhsal boyutların varlığından kaynaklanan bu
değişik yapının işleyişini düzenleyen
prensiplerin tesbiti maksadıyla da beşerî
bilimler gelişmeye başladı. Bir taraftan fizik,
kimya, matematik, biyoloji maddeye odaklı; diğer
tarafta sosyoloji, p***oloji ve bunların
değişik versiyonları maddenin ötesinde bir
şeyler taşıyan insana odaklı olarak
belirginleşti.“Bilimsellik” yukarıdaki
bilimlerin geliştirdiği tesbitler çerçevesinde
düşünmeyi zorunlu kılan bir felsefe halini
aldı. Bilimin bizzat kendisindeki
sınırlılıklar “bilimsellik”le birlikte
gelebilecek yeni tesbitleri de sınırlandırdı.
Çünkü bilimin kendisi elindeki verileri sadece
duyusal algılara dayandırıyordu ve gelebilecek
yeni yaklaşımları hep önceden ürettiği
kalıplar paradigmalar çerçevesinde
sınırlıyordu.... Bilim ile,
bilgi şeklinde ifade edilebilecek “ilim”
arasındaki ayırımı ortaya koymamız gerekir.
İlim (bilgi-knowledge), bilimi (science)
içeriyor olmakla birlikte, bilim ilmi kapsamaz.
Kaynakları ilâhî ve naklî de olabilen ilim
sınırlılıkları reddettigi halde, bilim ve
bilime dayalı ilim (bilgi), ancak belli kalıplar
çerçevesinde alınmış olmak zorundadır. Bilim
bir düzenliliğin ifadesidir ve ifade
edildiğinde bu düzenlilik insanlar tarafından
rahatlıkla kavranılabilir. İlim de bir
düzenliliğin veya mutlak gerçekliğin ifadesi
olabilir,***a bilimin kapsamını aştığı
noktadan sonra kavranılmaları güçleşir ve
inancın konusu olur.
sevdim ben bu şirin ve akıllı yaratıkları.
kepçe kulak olanın dışında =)
tatlılar.
hür iradeyle konuşabilecek düşünce
hürriyetine sahipler mi? "Çocuk
işte!" demenin mantığı ne kavrayamadım?
Yanlış mı konuşuyor yani, onu mu demeye
çalışıyorsun aklı sıra AYNŞTAYN!
zeki çocuklar lazım; her otoriteyi ve kültürü
sorgulamadan ezberleyen robotlar değil...
MÜSLÜMAN karşılaşmış ateist müslümana
neden eziyet çekiyorsun namaz kılarak oruc
tutarak işte hac zekat ve diğer güzel
sünnetleri yerine getirerek uğraşıyorsun
ahiret diye bişey yok boşver MÜSLÜMANDA
diyorki madem böyle bişey yok öldüğümüzü
farzedelim sen karlı çıkıcaksın yapmadın
etmedin bişeyle uğraşmadın bende o kadar ettim
uğraştım***a gerek yokmuş boşu boşuna
yaptım o kadar şeyii.Peki şimdi ahiretin
olduğunu bi düşünelim senin halin ne olucak
ateist diyorki ben yandım o zaman sen ise
kurtuldun ...siz bilimden konuşanlar bu
olasılığı hiç düşünemiyorsunuz dimi kimse
kimseye hakaret edemez sen Allah c.c yok diyor
inanmıyor onun yarattığı bu evrenin
kendiliğinden oluştuğunu söylüyor MAYMUNdan
geldiğini iddia edebiliyor olabilirsiniz herkes
hürdür dinde zorlama yoktur zaten ...Bende
diyorum ki size ne kadar aşşağılıyorsunuz
kendinizi soyunuzun MAYMUN olmasından
utanmıyormusunuz neden maymunlar şuan hayvanat
bahçesindede siz burdasınız demekki öyle
bişey yok öyle bişey olsaydı sizde orda
olurdunuz... Tarih boyunca nice toplumlar kavimler
gelip geçtiler hepside sizin gibi
sapkınlıkların peşine düştüler sonuçta
hepsinin sonu elem verici bir azap oldu ben burda
sizin dinsizliğinize karışmıyorum
olabilirsiniiz Ben Bir Müslümanım
Elhamdülillah ve Benim Peygamberimin Ümmetinden
birilerinin böyle bir sapkınlığa doğru
gitmesini istemiyorum üzülüyorum vallahi
inşallah düzelirsiniz tek bir kere euzu besmele
çekin de o şeytanları kovun yanınızdan yoksa
kalbiniz karardığında onun için çok geç
olmuş olucak...
soruyu sormak istiyorum. Şimdi siz şerefli,
haysiyetli, namuslu insanlarsınız. Peki siz bana
bunları gösterebilir misiniz? Yoksa şerefsiz,
haysiyetsiz, namussuz musunuz? Yazdıklarımı
hakaret olarak algılamayın ben sadece
düşüncemi ortaya koyuyorum. Herkesin
görüşüne saygılıyım ve aynı saygıyı
sizlerden de beklerim.
varsayılan ya da KUTSAL KÜLTÜREL DEĞER olarak
sorgulanmadan ezberlenmiş kavramlar, eski kitle
yönetim teorisinin; dolayısıyla eski siyaset
teorisinin geliştirdiği manipülasyonların
bütünüdür.Örnekle sünnetin kutsal bir
uygulama olduğu varsayılır ancak bilhassa
kadın sünetti, yiyecek/içecek ***ıntısı
çeken eski toplumlarda, popülasyonu dengelemek
adına geliştirilmiş eski bir yöntemdir.
Kısaca klitorisi kesilen kadın cinselliği
keşfedemez, dolayısı ile kolayca üreyemez...
Eskiden topluma bir uygulamayı kabul
ettirebilmeniz için, işte bu şekilde,
uygulamayı manipüle ederdiniz ve toplum bu
yüzden uygulamanın sebebini ve sonucunu bilmeden
KUTSAL olarak addeder ve kültürüne
yansıtırdı ve sonra asırlarca insanlar ne
yaptıklarını bilmeden, KUTSAL dedikleri
uygulamaları geleneksel biçimde
sürdürürlerdi...... Şimdi tüm
bu kutsal olduğu varsayılan kavramlar, temelde
ekonomiyle ilişkiliyse, burada kutsal
kavramlardan dem vurarak konuşan kimselerin
amacı nedir? Bu kişiler ekonomist midir?
Manipülasyoncu mu? Yoksa kutsal kavramları
sorgulamadan ezberleyerek, onlar üzerinden İÇİ
BOŞ bir edebiyat mı yapmak istemektedirler?
zoruna kiti