MUHASEBE-NECİP FAZIL KENDİ SESİNDEN

03 Şubat 2010 Çarşamba, 15:20

2901 izlenme
0

Yorumlar

Seren Yanardağ
üstad işte müthiş şiir...

Fahriye Çaki
Söylediklerinde doğrular da vardır
üstadın.Şairliğine de diyecek yok,ancak ben
yine de sevmem kendisini cumhuriyet düşmanı
olduğu için.AMA GENÇLİK HAKKINDA FEVKALEDE
HAKLI...

Selen Ceylan
çok etkileyici..

Bahar Çiğirçn
ewet çok güzell

Tefarik Korkmaz
cok objektif bir yorum fahrıye çakı bravo...:)

Hüsniye Çakır Evren
aynen katılıyorum size fahriye hanım..yinede
hakkını vermek lazım..dizeler çok anlamlı..

Asslan Gülce
ALLAHI VAR GÜZEL ŞİİR...

Gökçen Kaleli
kaldırımlar şaiirinin bir mısrası bile Türk
milletini ihya etmeye yeter...

Tamer Okkan
üstad hiç bir zaman cumhiriyet düşmanı
olmamış çarpıklıkları,haksızlıklara
karşı çıkmıştır

Talat Hazer
anlayanlara çok güzel ifadeler...

Tefarik Korkmaz
iki hece tek kelime....DEHA...

Tefarik Korkmaz
ŞİDDETLE KATILIYORUM TAMER BEY

Aykut Kaya
fatihleri doğuran anneler. ne zaman doğurursa
ustadın bahsettiği gençlıkte var olacak...

Lancon Yards
Allah Mekanını Cenet Esin! Amin!

Fahriye Çaki
Cumhuriyet düşmanı hususunda Necip
Fazıl'ın "GENÇLİĞE
HİTABESİ"ni okumanızı tavsiye
ederim.Aslında bizim meselemiz arada
kalmışlığımız bence...Neyi
savunacağımızı şaşırıyoruz.AMA DİYORUM YA
İYİ ŞAİRDİR İYİ,AYNI NAZIM HİKMET
GİBİ...

Yorgun Yürek Yılmaz
sayın baylar ve bayanlar..sizden tek ricam .bari
burda siyaset yapmayalım.sadece edebiyattan
konuşalım mümkünse..

Kayıp Kentin Yakışıklısı
fatihi doğuran anne bir sırp prensesiydi...

Yorgun Yürek Yılmaz
Necip Fazıl ın Cumhuriyet düşmanı olduğunuda
kesinlikle kabul etmiyorum..Lütfen bilgi sahibi
olmadan, fikir sahibi olmayalım arkadaşlar..

Fahriye Çaki
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak mı? Yani
Necip Fazıl'ın siyasi fikirlerini edebiyat
aracılığıyla duyurduğunu kimse inkar edemez
herhalde.Düşmanlık konusuna gelince
mahkemlerdeki savunmalarına,yazdıklarına
bakmanız yeterlidir.AMA BEN BURADA EDEBİ DURUŞU
HAKKINDA TEK KÖTÜ ŞEY SÖYLEDİĞİMİ
HATIRLAMIYORUM...

Yorgun Yürek Yılmaz
Nasılki Nazım Hikmet vatanını satan ,bir
kominist işbirlikçisi değilse, Necip Fazılda
bir Cumhuriyet düşmanı değildir bana
göre...Buradaki asıl mesele ,sizinde az önce
belirttiğiniz gibi bir nevi arada kalmışlık
olgusudur..iyi bir tesbit sizinkisi..

özlem Eris
baş ağrısı kafa patlaması zonklaması vs.
ifadeler fazlaca geçiyor şiirlerinde bu benim
tespitim. ya çok fazla düşünüyordu yoruyordu
kendini ya da kronik bir hastalığa
mibtelaydı...

Fahriye Çaki
Yani bakın kelimelerimi özenle seçtim.Ben
diyorum ki cumhuriyet rejimine karşıdır,Nazı
Hikmet de öyleydi.Bunlar siyasi düşünceleri
sebebiyledir.AMA DEMEDİM Kİ BUNLAR VATAN
HAİNİ,MİLLETİ SEVMİYORLARDI.Tabiki haklı
oldukları yanları vardır.ÇÜNKÜ
OKUYAN,ÜRETEN İNSANLAR.Sadece fikrimi
söyledim.Bizim de edebi bakışımız bu
olmalı.Bazı şiirlerinde kabul edemeyeceğim
şeyler vardır,ama KELİMELERİN ŞAHIDIR
KENDİSİ...Arada kalmışlık konusu da başka
bir çelişki ve kısır döngüsü maalesef...

Yorgun Yürek Yılmaz
şiir birazda bu değilmidir ki..şair neyi
anlatırki...duygu,düşünce ve iç dünyasını
yansıtmazmı mısralarında...

Fahriye Çaki
Aynı şeyleri anlatıyoruz sabahtan beri sani:)))
Neyse arada kalmak bu işte.NEYİ SAVUNDUĞUMUZU
BİLE ANLAYAMIYORUZ...

Yitik Sevdalar
...Propaganda ile şişirilmiş her türlü
değerden yoksun, Nazım Hikmet RAN ile Necip
Fazıl KISAKÜREK' in kıyaslanması bile
abesle iştigaldir. Aralarındaki uçurum sadece
siyasal alanda değil, edebi alanda da
geçerledir.Birinin diğerine uzaklığı adi bir
cam parçasının elmasa olan uzaklığı
kadardır. Eline geçen ilk fırsatta
Moskova'ya kaçan ve toprağına ayak basar
basmaz "BENİ STALİN YARATTI" herzesini
yiyen Nazım'ı vatan şairi ilan eden
arkadaşlarımız bir lügat alıp VATAN
sözcüğünün anlamına bir bakıversinler.....
sevgi/dostluk/muhabbetle...

Fahriye Çaki
Yitik sevdalar adl... ı
arkadaşım ben de soyadını değiştirdiği
için şahsen kendisine pek samimi bakmam,ama
Türkçe şiirler yazıyor.Reddedemeyiz
sanırsam.Ayrıca hiç mi doğru söylediği bir
şey yok Allah aşkına? Hem NECİP FAZIL'ı
düşünelim 30 yaşına kadar hayatını tam bir
derbeder gibi yaşayan biri,30'undan sonra
kendi tabiriyle doğru yolu buluyor diye ve kendi
siyasi fikirleri sırf müslümanız diye bize
neden daha yakın oluyor anlamış değilim.
Unutmayın ki biz müslüman olmadan önce de
TÜRK'tük..ARADAYIZ ARADA..Bu mevzu uzar
gider...Neyse edebiyata geri dönelim...

Yorgun Yürek Yılmaz
Yitik sevdalar adlı arkadaş...verdiğin bilgiler
için çok teşekk..ama biz bunları biliyorduk
zaten..zahmet etmişşsin,uğraşmııssın
..sağol..ne Vatan,nede Vatansevelik kimsenin
tekelinde değildir...bunuda unutmayalım
lütfen..zaten biz bunu
tartışmıyoruz...sözümün başındada
söylediğim gibi bari burda siyaset
konuşmayalım..

Yorgun Yürek Yılmaz
bu arada Fahriye hanım galiba
haklısınız...aynı şeyleri farklı şekilde
anlatmış ve algılamışız galiba..umarım
kırıcı olmamışımdır..

Ilker Bay
O HALDE DONLARINA KA... ÇIRACAK
KADAR BİZDEN KORKARLAR Biz meydana çıkınca ne
olur? Bir şamatadır kopar.Malum gazeteler
velveleyi basar."Vatan haini,İnkılâp
düşmanı mürteci!" küfürleri ayyuka
çıkar.Eğer bizi koruyan bazı devlet
nüfuzları varsa kırılır.Herkes ve herşey
siner.Okmeydanındaki poyraz gibi meydanda yalnız
onların sesi kalır.Yahut şöyle olur:Her
tarafı sûkuttur kaplar.Sükût o kadar derin
olur ki, sanki durgun su yüzünde bir çukur
açılmış gibi sûkut içinde sûkut
girdaplaşır.Onlara en sert tokatları,bir yan
kesiciyi bile haysiyet müdaafası zorunda
bırakacak darbeleri havale ettiğimiz
halde"Bana
mı?"demezler.Sûkutlarını,şöhret ve
tirajımızı yükselt***k gayesine yormanın
imkanı yoktur.Zira ne şöhretleri şöhretimizin
milyonda biri,ne de bir çoğunu tirajı
baldırıbacak komisyonculuğu yapmalrına rağmen
bizimkinin yarısıdır.O halde?.. O halde
donlarına kaçıracak kadar bizden korkarlar.Gık
bile diyemezler.Ancak aralarında anlaşmak ve
ellisi yüzü birleşmek şartiyle bir şeyler
düşünebilirler.Ya sivrisinek vızıltısını
hoparlöre bağlayıp bütün vatan kubbesini
çınlatacak kadar yaygara basmak için hapse
girmemizi beklerler, yahut fezâyı delen fikir
sayhalarımızı duymamak ve duyurtmamak için
Adana ovasının bütün pamuk mahsulünü
kulaklarına tıkarlar.Veya: İşte şimdi olduğu
gibi,hapis,iftira,isnad,hücum,tahrik,bütün
denaet silahlarının sökmediği hengâmede ve
gık deseler kalemimizin iki bacaklarının
arasından girip ağızlarından çıkacağını
bildikleri bu şartlar altında,içeriden iş
gördüklerimizi,dışarıdan da bayilerimizi
satın alıp,kefen hırsızlarının bile
tenezzül etmeyeceği bir namussuzluğa
düşerler.Efendi ve argo lûgatlarındaki bütün
alçaklık sıfatlarının tavsiflerinden âciz
olduğu bunlar odur; necasetin bile yanında misk
ve anber nev'inden kaldığı mahluklar....
19 Mayıs 1959 NECİP FAZIL KISAKÜREK Hücum ve
polemik adlı eserinden

Melih Kayışdağ
yeter senden çektiğim ey tersi ahmak ,bir saman
kağıdından bütün iş kopya almak...bence bu
güzeldi

Mehmet Emin Yiğit
Beyinlere kelepçe vurdu bu cumhuriyet üstad ın
beynine kelepçe vuramadılar malesef bugün hala
kelepçeler duruyor hatta ***ar kelepçeli
çocuklar doğuruyor

Yitik Sevdalar
Firari YILMAZ; "Bilmediklerimi ayaklarımın
altına koysaydım, başım arşa değerdi"
diyor İmam-ı Azam.. Hani kişi kendi nasılsa,
başkasını da öyle bilirmiş ya. Bildiğim tek
şey hiçbir şey bilmediğimdir. O yüzden
bilmeyenlar olabilir zannıyla paylaşmakta
sakınca görmedim.Okuduğunuz makalenin
neresinden "vatanseverliğin bir güruhun
tekelinde olduğu" anlamını
çıkardığınızı da anlayabilmiş
değilim.Yazdıklarım kişisel düşüncelerimdir
ve somut verilerle kaleme alınmıştır.
Siyasetle uzaktan yakından ilişkisi yoktur....
Herkes gibi bende kendi
düşüncelerimi lisan-ı münasıple arz ettim.
Siyasetin cennet ülkemin önüne çekilmiş siyah
bir set olduğunu düşünenlerdenim. .Sürç-ü
lisan ettikse affola...Sevgi/Dostluk/Muhabbetle

Yitik Sevdalar
Fahriye Hanım; "biz müslüman olmadan önce
de TÜRK'tük" olgusuna olayı nasıl ve
neden getirdiniz anlamadım. Aksini iddia eden bir
tez ortaya koymadım ki. Nazım Hikmet' le
ilgili kişisel düşüncelerimi somut verilerle
birlikte ortaya koydum. Nazım'la ilgili
veriler bunlar. Ben Necip Fazıl'ı
yüceltmek için - ki bu övgüye ihtiyacı
yoktur- yermedim ki Nazım'ı. Elbette
Nazım'ında doğru söylediği şeyler
vardır. Durmuş saat bile günde iki kez doğruyu
gösterir. Eleştirdiğim tek şey Nazım'ın
siyasal kimliği değil ki.. Dikkatli okursanız
edebi kimliğini de eleştirdiğimi
görürsünüz. Üstad'la ilgili
söylediklerinize gelince. Kendisi zaten
hayatını iki evreye ayırmıştır. Hatta bir
konferansında geçmiş yaşantısını istihza
ile hatırlatan zevata verdiği cevap meşhurdur.
Der ki: "Geçmişim bir kağıt parçasıydı
buruşturup çöp kutusuna attım. Çöp
kutularını ise ancak kedi ve köpekler
karıştırır.."... Ben
Nazım'la, Necip Fazıl arasındaki uzaklık
adi bir cam parçasının elmasa olan uzaklığı
kadar derken, ideolojik kimliklerini baz alarak
değil, edebi kimliklerini ve kalemlerini baz
alarak söyledim.. Zira düşüncem bu
noktadadır. Sevgi/Muhabbet/Dostlukla..

Mustafa Kayış
O bir sultan-ı şuara, o bir fikir adamı, o bir
dava adamı, o boşluğu ense kökünde taşıyan
adam, kısaca o bir üstad başka da birşey
söylemeye gerek yok heralde HERKESE SAYGILAR

Mehmet Ali Isliyen
hayat... her an muhasebesi yapılması gereken
mefhum... muhasebe ölmeden önce ölmek, kendini
ve yaptıklarını mahkemede sorgulamak... kaç
kişi yapıyordur bunu?

Setenay Özdemir
işte budur gerçek sanat

Efe Han
meyve veren agac bizim ulkede hep taşlanmişitir
her kes icin gecerli

Seren Yanardağ
üstad işte müthiş şiir...

Fahriye Çaki
Söylediklerinde doğrular da vardır
üstadın.Şairliğine de diyecek yok,ancak ben
yine de sevmem kendisini cumhuriyet düşmanı
olduğu için.AMA GENÇLİK HAKKINDA FEVKALEDE
HAKLI...

Bahar Gürler
ewet çok güzell

Hüsniye Çakır Evren
aynen katılıyorum size fahriye hanım..yinede
hakkını vermek lazım..dizeler çok anlamlı..

Reyhan Alıç
evet çok güzel

Gökçen Kaleli
kaldırımlar şaiirinin bir mısrası bile Türk
milletini ihya etmeye yeter...

Tamer Okkan
üstad hiç bir zaman cumhiriyet düşmanı
olmamış çarpıklıkları,haksızlıklar​a
karşı çıkmıştır

Talat Hazer
anlayanlara çok güzel ifadeler...

Aykut Kaya
fatihleri doğuran anneler. ne zaman doğurursa
ustadın bahsettiği gençlıkte var olacak...

Lancon Yards
Allah Mekanını Cenet Esin! Amin!

Fahriye Çaki
Cumhuriyet düşmanı hususunda Necip
Fazıl'ın "GENÇLİĞE
HİTABESİ"ni okumanızı tavsiye
ederim.Aslında bizim meselemiz arada
kalmışlığımız bence...Neyi
savunacağımızı şaşırıyoruz.AMA DİYORUM YA
İYİ ŞAİRDİR İYİ,AYNI NAZIM HİKMET
GİBİ...

Yorgun Yürek Yılmaz
sayın baylar ve bayanlar..sizden tek ricam .bari
burda siyaset yapmayalım.sadece edebiyattan
konuşalım mümkünse..

Kayıp Kentin Yakışıklısı
fatihi doğuran anne bir sırp prensesiydi...

Yorgun Yürek Yılmaz
Necip Fazıl ın Cumhuriyet düşmanı olduğunuda
kesinlikle kabul etmiyorum..Lütfen bilgi sahibi
olmadan, fikir sahibi olmayalım arkadaşlar..

Seren Yanardağ
üstad işte müthiş şiir...

Fahriye Çaki
Söylediklerinde doğrular da vardır
üstadın.Şairliğine de diyecek yok,ancak ben
yine de sevmem kendisini cumhuriyet düşmanı
olduğu için.AMA GENÇLİK HAKKINDA FEVKALEDE
HAKLI...

Bahar Gürler
ewet çok güzell

Hüsniye Çakır Evren
aynen katılıyorum size fahriye hanım..yinede
hakkını vermek lazım..dizeler çok anlamlı..

Reyhan Alıç
evet çok güzel

Gökçen Kaleli
kaldırımlar şaiirinin bir mısrası bile Türk
milletini ihya etmeye yeter...

Tamer Okkan
üstad hiç bir zaman cumhiriyet düşmanı
olmamış çarpıklıkları,haksızlıklar​a
karşı çıkmıştır

Talat Hazer
anlayanlara çok güzel ifadeler...

Aykut Kaya
fatihleri doğuran anneler. ne zaman doğurursa
ustadın bahsettiği gençlıkte var olacak...

Lancon Yards
Allah Mekanını Cenet Esin! Amin!

Fahriye Çaki
Cumhuriyet düşmanı hususunda Necip
Fazıl'ın "GENÇLİĞE
HİTABESİ"ni okumanızı tavsiye
ederim.Aslında bizim meselemiz arada
kalmışlığımız bence...Neyi
savunacağımızı şaşırıyoruz.AMA DİYORUM YA
İYİ ŞAİRDİR İYİ,AYNI NAZIM HİKMET
GİBİ...

Yorgun Yürek Yılmaz
sayın baylar ve bayanlar..sizden tek ricam .bari
burda siyaset yapmayalım.sadece edebiyattan
konuşalım mümkünse..

Kayıp Kentin Yakışıklısı
fatihi doğuran anne bir sırp prensesiydi...

Yorgun Yürek Yılmaz
Necip Fazıl ın Cumhuriyet düşmanı olduğunuda
kesinlikle kabul etmiyorum..Lütfen bilgi sahibi
olmadan, fikir sahibi olmayalım arkadaşlar..

Fahriye Çaki
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak mı? Yani
Necip Fazıl'ın siyasi fikirlerini edebiyat
aracılığıyla duyurduğunu kimse inkar edemez
herhalde.Düşmanlık konusuna gelince
mahkemlerdeki savunmalarına,yazdıklarına​
bakmanız yeterlidir.AMA BEN BURADA EDEBİ DURUŞU
HAKKINDA TEK KÖTÜ ŞEY SÖYLEDİĞİMİ
HATIRLAMIYORUM...

Yorgun Yürek Yılmaz
Nasılki Nazım Hikmet vatanını satan ,bir
kominist işbirlikçisi değilse, Necip Fazılda
bir Cumhuriyet düşmanı değildir bana
göre...Buradaki asıl mesele ,sizinde az önce
belirttiğiniz gibi bir nevi arada kalmışlık
olgusudur..iyi bir tesbit sizinkisi..

özlem Eris
baş ağrısı kafa patlaması zonklaması vs.
ifadeler fazlaca geçiyor şiirlerinde bu benim
tespitim. ya çok fazla düşünüyordu yoruyordu
kendini ya da kronik bir hastalığa
mibtelaydı...

Fahriye Çaki
Yani bakın kelimelerimi özenle seçtim.Ben
diyorum ki cumhuriyet rejimine karşıdır,Nazı
Hikmet de öyleydi.Bunlar siyasi düşünceleri
sebebiyledir.AMA DEMEDİM Kİ BUNLAR VATAN
HAİNİ,MİLLETİ SEVMİYORLARDI.Tabiki haklı
oldukları yanları vardır.ÇÜ...

Yorgun Yürek Yılmaz
şiir birazda bu değilmidir ki..şair neyi
anlatırki...duygu,düşünce ve iç dünyasını
yansıtmazmı mısralarında...

Fahriye Çaki
Aynı şeyleri anlatıyoruz sabahtan beri sani:)))
Neyse arada kalmak bu işte.NEYİ SAVUNDUĞUMUZU
BİLE ANLAYAMIYORUZ...

Yitik Sevdalar
Nazım Hikmet 1902 yılında Selanik’te
doğmuş, 1963 yılında Moskova’da
ölmüştür. Yani O’nun doğduğu şehirde,
öldüğü şehirde Cumhuriyet sınırlarımızın
dışındadır.. Annesi Celile Hanım, Babası ise
Hikmet Bey’dir.Nazım’la birlikte 1921
yılında R...

Yitik Sevdalar
‎...Propaganda ile şişirilmiş her türlü
değerden yoksun, Nazım Hikmet RAN ile Necip
Fazıl KISAKÜREK' in kıyaslanması bile
abesle iştigaldir. Aralarındaki uçurum sadece
siyasal alanda değil, edebi alanda da
geçerledir.Birinin diğerine uzaklı...

Fahriye Çaki
Yitik sevdalar adlı arkadaşım ben de soyadını
değiştirdiği için şahsen kendisine pek samimi
bakmam,ama Türkçe şiirler yazıyor.Reddedemeyiz
sanırsam.Ayrıca hiç mi doğru söylediği bir
şey yok Allah aşkına? Hem NECİP FAZIL'ı
düşünelim 30 yaşın...

Yorgun Yürek Yılmaz
Yitik sevdalar adlı arkadaş...verdiğin bilgiler
için çok teşekk..ama biz bunları biliyorduk
zaten..zahmet etmişşsin,uğraşmııssın
..sağol..ne Vatan,nede Vatansevelik kimsenin
tekelinde değildir...bunuda unutmayalım
lütfen..zaten biz bunu
tartışmıyoruz...sözümün başındada
söylediğim gibi bari burda siyaset
konuşmayalım..

Yorgun Yürek Yılmaz
bu arada Fahriye hanım galiba
haklısınız...aynı şeyleri farklı şekilde
anlatmış ve algılamışız galiba..umarım
kırıcı olmamışımdır..

Ilker Bay
O HALDE DONLARINA KAÇIRACAK KADAR BİZDEN
KORKARLAR Biz meydana çıkınca ne olur? Bir
şamatadır kopar.Malum gazeteler velveleyi
basar."Vatan haini,İnkılâp düşmanı
mürteci!" küfürleri ayyuka çıkar.Eğer
bizi koruyan bazı devlet nüfuzları varsa ...

Melih Kayışdağ
yeter senden çektiğim ey tersi ahmak ,bir saman
kağıdından bütün iş kopya almak...bence bu
güzeldi

Yitik Sevdalar
Firari YILMAZ; "Bilmediklerimi ayaklarımın
altına koysaydım, başım arşa değerdi"
diyor İmam-ı Azam.. Hani kişi kendi nasılsa,
başkasını da öyle bilirmiş ya. Bildiğim tek
şey hiçbir şey bilmediğimdir. O yüzden
bilmeyenlar olabilir zannıyla p...

Yitik Sevdalar
Fahriye Hanım; "biz müslüman olmadan önce
de TÜRK'tük" olgusuna olayı nasıl ve
neden getirdiniz anlamadım. Aksini iddia eden bir
tez ortaya koymadım ki. Nazım Hikmet' le
ilgili kişisel düşüncelerimi somut verilerle
birlikte ortaya koydum. N...

Mustafa Kayış
O bir sultan-ı şuara, o bir fikir adamı, o bir
dava adamı, o boşluğu ense kökünde taşıyan
adam, kısaca o bir üstad başka da birşey
söylemeye gerek yok heralde HERKESE SAYGILAR

Mai Hadika
‎"Türkçem benim ses bayrağım!" der
bir ozanımız. Türkçeyi en yüksek burçlarda
dalgalandıranlarsa ne hikmet, çoğunlukla Türk
kökenli olmamışlardır. Şairi şair yapan,
insanı insan, şiiri şiir yalnızca kendi
milliyeti, ırkı, sopu, mezhebi deği...

Mehmet Ali Isliyen
hayat... her an muhasebesi yapılması gereken
mefhum... muhasebe ölmeden önce ölmek, kendini
ve yaptıklarını mahkemede sorgulamak... kaç
kişi yapıyordur bunu?

Setenay Özdemir
işte budur gerçek sanat

Efe Han
meyve veren agac bizim ulkede hep taşlanmişitir
her kes icin gecerli

Yorum Ekle

Bir düğünde en kötü ne olabilir?00:58
14 yil önce
1481 izlenme
Yetenek Sizsiniz Fransa - Mario Oyunu03:22
14 yil önce
2095 izlenme
Köpek Kedinin Eline Düşerse :)07:00
14 yil önce
1361 izlenme
FOTOLARIN KOMİK YÜZÜ07:00
14 yil önce
833 izlenme
Unutursun... [öa]<303:34
14 yil önce
1010 izlenme
MUHASEBE-NECİP FAZIL KENDİ SESİNDEN04:28
14 yil önce
2902 izlenme
işte frecick böyle kulanılır07:00
14 yil önce
689 izlenme
Yetenek Sizsiniz - Kaan Baybağ [HQ]07:00
14 yil önce
3406 izlenme
GUR vs Police01:24
14 yil önce
4629 izlenme
Nancy Ajram - Enta Eih05:30
14 yil önce
6374 izlenme
Bağdat Caddesindeyiz!!!01:00
14 yil önce
850 izlenme
Sanıser-İçimdeki Hersey [HQ]04:30
14 yil önce
3388 izlenme