Osmanlıca ; Osmanlı Türkçesi ( Ders 1 )

20 Temmuz 2010 Salı, 16:00

7921 izlenme
2

Yorumlar

Osmanlı İmparatorlugu
Sayın üyelerimiz Bütün dersler Sayfamızda
Yayınlancakdır..

Trgt Erguvan
DERSLERİN DEVAMINI DA İSTİYORUZ

Mehmet ܓܓܓ Aslan
dersler böyle parça parça dagnık mı
olacaklar yoksa ayrı bir sekmenız olacak mı
dersler burada die

Osmanlı İmparatorlugu
Mehmed Bey Bugun 10 tane Bölüm yayınlıcaz..

Mehmet ܓܓܓ Aslan
Her gün Mü 10ar 10ar Olucak Aslında Bi Dersler
Die Ayrı Sekme oLsa Ana Sayfadan Bagımlı Bugun
Gelenlerden Sonra Yarın Gelecek Olanlar
DıerLerınıDe Bulabilseler Olmaz mi

Şule Şanlı
çok güzel devamını beklerizzzzzzzz

Guneş Çakir
evet ben çok meraklıyım osmanlıca öğrenıp
kıtapları okumak***acım sıze teşekkurler

Ahmet Gurkan
iyide 6 tane harf veriliyo hangisi dal zel
bilmemne 3 tane yazılıyor.işaretli gösterilse
daha iyi olacak.

Önder Şahin
allah razı olsun ek*** olmayın arkadaslar..
ogrenmek bilmek isteyen arkadaslar icin gercekten
cook faydalı bi program.. arap alfabesini
bilenler icin daha da guzel ve kolay...

Mehmet Babat
bnm de hayattann üçç isteğimm bii tarihii
dillerii ***amakk yorumlamakk tarihii alanlarıı
gezmekk ve birr tarihçii olamkk böledee olsaa
yardımcıı oluyonuzz tşklerrr...

Batuhan Yapıcı ।૧૦ડ
abi bırak bana osmanlıca deme ya.. o dersten
kaldık ztn hic sorma.. :((

Alaattin Gümüştekin
adam akıllı çalışılırsa 1 haftası var
ondan sonra kalıpları öğrenirsiniz,
tamlamalarıda okuya okuya çözersiniz.

Ali Kurt
önce türkcemizi dogru konusalim sonra tarihi
dilleri daha iyi anlariz,sevgiler...

Sedat Okumuş
ali kardeş o dil tarihi bır dil degil bizim
unutturulan oz dilimiz siz ve sizin gibiler kabul
etmesede

Hüsrev Demir
katılıyorum sedat kardeş tarihi umrunda
olmıyanın şimdi sahiplendiği dilini ne kadar
sahiplenecek sadece lafta ...

Nurten Çepni
sahiplenmekmi?size bahse girerim gerçi
göremiyeceğiz fakat bir 100 yıl sonra türkçe
diye bişey kalmayacak hatta 50 yıl sonra.bakın
türkçekelimeler ya fransız kökenli yada
ingilizce.birde milliyetçilik cumhuriyet diye
ortada dolaşıyorlar kim...se bir ülkenin var
olmasının başlıca sebebi dilimizi kurtaran
yok.

Nebi Çankaya
şimdi geçliğin düşüncesi ali arkadaşla
aynı neredeyse unutmuşlar kim olduklarını

Ali Güçtaş
***a şuda bir gerçek ki arapçanın nüfuz edip
Türkçeye vurduğu darbe bugün kullandığımız
Türkçe yi 600 yıl sekteye
uğratmıştır.Türkçe gelişememiştir.bugün
yazşırken ya da konuşurken bunun ***ıntısı
çok daha net ortaya çıkıyor (ALİCE)

Ali Güçtaş
örnekse çok eskiye degil mesela 60 lı yıllara
bakınız.yani 40 sene evvelki Türkçeyi anlamak
bile ne kadar güç.bunu yazdım çünkü 40
senelik bir gelişme bile Türkçe yi nereye
getirmiş urgulamak istedim

Mehmet Beder
BİZİ ÖZÜMÜZDEN OKADAR KOPARMIŞLARKİ BİR
İNGİLİZ YÜZLERCE YIL ÖNCE YAZILAN KITAPLARINI
GAYET KOLAY OKUYUP ANLAYABİLİYORKEN YA BİZ?ŞU
HALİMİZE BİR BAKIN ALLAH AŞKINA BİR GECEDE
MİLYONLAR CAHİL KONUMUNA
DÜŞÜRÜLMÜŞ.GÜNLÜK KONUŞMAMIZDA
KULLANDI...ĞIMIZ KELİME ADETİ NE KADARDA
AZ.?!BUNLAR OLMASA İDİ BU ZAMANA GÖRE
DEĞİŞKENDİR ŞİMDİ ÇOK KİŞİ İNGİLİZCE
BİLİYOR OLACAKTI TABİ BUNDAN ÖNCEDE ARAPÇA VE
FARSÇAYIDA.DAHA BAZI DİLLERİ YAZMAYA GEREK YOK
SANIRIM.ŞİMDİ SORMAK LAZIM GELİR BU YAPILANLAR
SONDERECE DERİNDEN KÜLTÜREL BİR BUDAMA VE
GEÇMİŞİNDEN BAĞINI KOPARMA
DEĞİLMİDİR?KİMİN NE HAKKI VARKİ
VATANDAŞININ ÖZGÜRLÜĞÜNÜ GELECEĞİNİ
ELİNDEN ALMAYA?SOR BAKALIM VATANDAŞA NE
DİYOR.???!

Osman Şenaydın
Şimdi Türkçe mi konuşuyoruz yani sence?
Gelişme dediğin bu mu: Arapça ve farsça
kelimeleri atıp yerine grek ve latin kökenli
kelimeler koymak mı? 60lı yıllarda yaşayan
birisi gelse sence senin ne konuştuğunu
anlayacak mı? Bu gerilediğimizi ispatlamaz mı
aynı "düz" mantıkla?

Remzi Tatlici
Kuran i, araplari, kacyüzyillik osmanlida
olanlari, farsca bilen ülkeleri anliyor olmak az
seymi? Bu bakimdan her cocugun Osmanlica da
ögreniyor olmasi sart.

Ali Güçtaş
sevgili osman kardeşim ben osmanlıca dediğimiz
dilin zühurundan bahsettim.yani karma yani
melez.ve arapça ve farsçanın helakına
uğramış Türkçeden.hayırdır arap mısınız?
müslümanlık başka araplaşmak başka.nedir bu
bizim insanımızdaki arapça ve arap
hayranlığı??? osman kardeşim:)))

Osman Özcan
Ali Güçtaş kardeşim, doğrusun, bize,
özümüze çok uygun arapça ve farsça
kelimeleri attık, yerine bize herşeyiyle zıt
olan fransızca, ingilizce, ispanyolca kelimeleri
veya ekleri aldık. Örnek mi istersin? s***,
anayasal, yasal, bu kelimeler...deki ( al ) ekleri
türkçe mi? çarşı veya işmerkezine ne olduki
plazalardan alışveriş yapar olduk? Yunus
Emre'nin 800 yıl önce yazdıklarını çok
güzel anlıyoruz***a şu zamanda yazılan pekçok
yazıyı anlamakta güçlük çekiyoruz. Sen çok
haklısın dinî motifler çağrıştırıyor
diye, at bizim olan kelimeleri, yerine ne idüğü
belirsiz takılar, tamlamalar, kelimeler al. Buna
da dilimiz gelişiyor de. Bunun adı en hafif
tabirle safdillik olsa gerek.

Ali Güçtaş
osman özan abi bakınız ben demiyorum ki
fransızca ingilizce felanla dolduralım
lugatı. ya da sal ve sel gibi yani Türkçeyi
bir sala bindirip selede vermeyelim.***a şunu da
unutmayalım.biz müslümanız.ama TÜRK
'üz. öz diyorsunuz özümüz arapça mı
farsça mı

Ali Güçtaş
adama Türk üm dediğimde başımda örtü
altımda deve arıyor.o halde aynen devam
araplaşmaya.harikasınız Türk milleti

Osman Şenaydın
Hiç bir dil yoktur ki dünyada senin "karma
melez" dediğinin dışında vücuda gelmiş
olsun. Bana bir İNGİLİZCE kelime söyle hemen
sana GREKÇE kökenini söyleyeyim. Senin dediğin
ÖZTÜRKÇE bir hayalden ibaret, hiçbir zaman var
olmamış. Orta Asya'...daki en safkan
atalarımız dahi Soğdca konuşmuştur, ya da
Türkçede bolca Soğdca ve başka bölge
dillerinden kelime olmuştur. Her kültür,
etkileşimi dahilindeki kültürlerden kelime
alır verir. Nasıl yoğurt diyen Avrupalı,
kökeninden bir şey kaybetmiyorsa, "zühur,
helak" diyen sen de kökeninden bir şey
kaybetmiyorsun, ne de olsa bu kelimelerin kökü
de hayranı olduğumuzu iddia ettiğin kültüre
ait. Canım kardeşim rahat ol müsterih ol bize
hiç bir şey olmaz.

Osman Şenaydın
Biz dünya sahnesine çıktığımızda, Araplar
ileri idi, kültürlerini, dillerini aldık biz de
ilerledik. Sonra o kültür çöktü, onunla
beraber biz de çöktük. Şimdi ileri olan Batı
kültüründen bir şeyler almaya çabalıyoruz,
yakındır ki onlar da ç...öker. Burada***aç
onlarla beraber çök***k için, sentez yapmak.
Yani kendinden de bir şeyleri muhafaza etmek,
böylece en güvendiğin değerler iflas ederken
tutunacak bir şeylerin kalır. Evet Batıya
meyledelim***a batılı olmayalım, doğuya
meyledelim***a doğulu olmayalım.. Kendine özgü
birleşimi ile biz biz olalım.. İşin özü
budur, bu konuda sanıyorum ki hemfikiriz. Ama
bunun yolu eski kültürümüze savaş açmaktan
geçmez. Yani itirazım usule, esasa diyecek bir
şeyim yok. Saygılar hürmetler.

Muammer Karabulut
Ecdad her işin en mükemmelini yaptığı gibi
dilin de mükemmelini yapmıştır. Arapça,
Farsça ve Türkçeye karma yaparak bir insan
doğuştan 3 dil birden öğrenmiş oluyordu. Şu
anda dünyanın en geri kalmış ülkelerinde bile
en az 2 yabancı dil bili...nirken, bizde yüksek
tahsil görmüş insanlar da bile bir dil
bilinmiyor. Osmanlı padişahlarının çoğunun
en az 3 dil bildiğini biliyoruz. Günümüzde ki
idareciler bile yabancı dil konusunda oldukça
fakir. Bu millet batılılaşma uğruna öyle
erezyona uğratılmış ki; kendi öz kültürüne
düşman kesilmiş, öyle nesil yetiştirilmiş
ki, kendi dinine düşman olmuş, hatta kendi
milletine düşman olmuş. Kendi milletini
düşman ilan eden yeryüzünde ilk ve son
devletiz maalesef. Bir heyet toplanmış emir
üzerine ne kadar farsça arapça kökenli kelime
varsa ayıklayalım diyerek. Bu heyetteki birisi
anılarını anlatıyor; "Yunan yada fransız
kökenli kelimelerin kalması sağlanıyordu,
sıra namusa geldi her şeyimiz gitti beri
"namus" aslı gibi kalsın diyerek yunan
kökenli dedim" Günümüzde Türkçe o kadar
çok bozulmuştur ki , ben bunu ilgili lerin
kasıtlı olarak yaptıklarını da biliyorum.
Kimse bir birini anlayamaz olmuştur. Aynı şeyi
iddia eden iki kişi anlamamazlık yüzünden
tartıştıklarına çok şahit oldum. Diller
zaman zaman bir birinden etkilenir ve
karışabilir ancak bunun uyumlu olması lazım.
Mesela cımbız kelimesi Yunanca dır siz bunu
değiştirmeye kalkarsanız bocalarsınız. Diller
birbirinden etkilenir ve karışır, bu
karışımı sipariş üzerine saçma sapan
takılarla yaparsanız, o zaman dilin bozulmasına
neden olursunuz, şu andda olduğu gibi. Gör

Cihan Buyurgan
bu türkçe değil arapça

Osman Özcan
Ali Güçtaş kardeşim dünya yüzünde
konuşulan diller arasında arı dil yoktur. varsa
da pigmilerin konuştuğu dillerdir. İnsanların
yaşayışı gereği ilişkide bulunduğu
kavimlerin, milletlerinörf, âdet ve dillerinden
etkilenirler. Bizim güzel tür...kçemizden
diğer diller de etkilenmiştir. arapca bile bu
kadar zengin olmasına rağmen etkilenmiştir.
Bizim dilimizdeki tandır kelimesinin ne anlama
geldiğini bilirsin. İşte bu kelime arapcaya
tennur olarak geçmiştir hatta Kur'ânı
Kerimde bile bu şekilde vardır. İnşaallah
yanılmıyorumdur, Hud Suresi 41. âyeti
Kerimesinde geçer. Türkçe yoğurt kelimesinin
birçok dilde karşılığı olmadığı için
aynen o dillere geçmiştir.Sözün özü: Bütün
diller Allah (C.C.)'ın kelâm sıfatından
türemiştir. Bu sebeple şu dil bu dil değil,
bizim olan, benimseyerek alıp bizim
saydığımız kelimelerle konuşmalı, aslâ arı
dil macerâsına atılmamalıdır. Atılınca
işte böyle sala binip sele veriyorlar.
Açıkcası; herhangi bir kuruluşun
"onursal" başkanı olmaktansa,
"fahri" başkanı olmak daha bizden
geliyor bana. Selâm lar...

Deniz Ebrar Koç
TEŞEKKURLER.....ÇOK İYİ

Ajda Yenidoğan
biz bunları öğreneli çoook olduu:))

Tarık Kılınç
gecen sene öğretnmiştik :D

Elif Avcik
Bu osmanlica hakkinda bazi sorularim olacakti.
Ben Osmanlicayi az derecede okuyabilen birisiyim.
Fakat ben yurtdisinda yasadigim icin fazla
gelistiremiyorum. bana osmanlicayi ögreten iyi
bir kitap tavsiye edebilirmisiniz. Simdiden
tesekkürler!!

Muammer Karabulut
Osman kardeş, biz "batılılar ileride
onların kültürünü alıyoruz" derken
anlaşılmaz bir cümle olmuş. Bizim
kültürümüz daima ileride, hiç bir zaman da
geri kalmaıştır. Ancak ne var ki batılılaşma
uğruna kendi değerlerimize düşman olduk,
insa...nca yaşamayı unutup batılıların
sapkınlıklarını aldık, sudan çıkmış
balığa döndük. Biz batılılaşma derken hep
onların ahlaksız yaşam biçimini örnek aldık,
oysa almamız gereken bilimsel gelişmelerdi.
Cumhuriyet tarihine baktığımız da hiç bir
bilimsel gelişmede biz yokuz. Sadece onları
ancak seyrediyoruz. Sonrada hava atıyoruz biz
çağdaş batılı olduk diyerek.

Osmanlı İmparatorlugu
Sayın üyelerimiz Bütün dersler Sayfamızda
Yayınlancakdır..

Trgt Erguvan
DERSLERİN DEVAMINI DA İSTİYORUZ

Mehmet Aslan
dersler böyle parça parça dagnık mı olacaklar
yoksa ayrı bir sekmenız olacak mı dersler
burada die

Osmanlı İmparatorlugu
Mehmed Bey Bugun 10 tane Bölüm yayınlıcaz..

Mehmet Aslan
Her gün Mü 10ar 10ar Olucak Aslında Bi Dersler
Die Ayrı Sekme oLsa Ana Sayfadan Bagımlı Bugun
Gelenlerden Sonra Yarın Gelecek Olanlar
DıerLerınıDe Bulabilseler Olmaz mi

Sulhan özdilek
tesekkurler...

Guneş Çakir
evet ben çok meraklıyım osmanlıca öğrenıp
kıtapları okumak***acım sıze teşekkurler

Ahmet Gurkan
iyide 6 tane harf veriliyo hangisi dal zel
bilmemne 3 tane yazılıyor.işaretli gösterilse
daha iyi olacak.

Önder Şahin
allah razı olsun ek*** olmayın arkadaslar..
ogrenmek bilmek isteyen arkadaslar icin gercekten
cook faydalı bi program.. arap alfabesini
bilenler icin daha da guzel ve kolay...

Mehmett Babat
bnm de hayattann üçç isteğimm bii tarihii
dillerii ***amakk yorumlamakk tarihii alanlarıı
gezmekk ve birr tarihçii olamkk böledee olsaa
yardımcıı oluyonuzz tşklerrr...

Batuhan Yapıcı
abi bırak bana osmanlıca deme ya.. o dersten
kaldık ztn hic sorma.. :((

Alaattin Gümüştekin
adam akıllı çalışılırsa 1 haftası var
ondan sonra kalıpları öğrenirsiniz,
tamlamalarıda okuya okuya çözersiniz.

Ali Kurt
önce türkcemizi dogru konusalim sonra tarihi
dilleri daha iyi anlariz,sevgiler...

Barış Demirtaş
Paylaşım için teşekkürler.

Sedat Okumuş
ali kardeş o dil tarihi bır dil degil bizim
unutturulan oz dilimiz siz ve sizin gibiler kabul
etmesede

Hüsrev-i Nur
katılıyorum sedat kardeş tarihi umrunda
olmıyanın şimdi sahiplendiği dilini ne kadar
sahiplenecek sadece lafta ...

Nurten Çepni
sahiplenmekmi?size bahse girerim gerçi
göremiyeceğiz fakat bir 100 yıl sonra türkçe
diye bişey kalmayacak hatta 50 yıl sonra.bakın
türkçekelimeler ya fransız kökenli yada
ingilizce.birde milliyetçilik cumhuriyet diye
ortada dolaşıyorlar kimse bir ülkenin var
olmasının başlıca sebebi dilimizi kurtaran
yok.

Nebi Çankaya
şimdi geçliğin düşüncesi ali arkadaşla
aynı neredeyse unutmuşlar kim olduklarını

Ali Güçtaş
ama şuda bir gerçek ki arapçanın nüfuz edip
Türkçeye vurduğu darbe bugün kullandığımız
Türkçe yi 600 yıl sekteye
uğratmıştır.Türkçe gelişememiştir.bugün
yazşırken ya da konuşurken bunun ***ıntısı
çok daha net ortaya çıkıyor (ALİCE)

Ali Güçtaş
örnekse çok eskiye degil mesela 60 lı yıllara
bakınız.yani 40 sene evvelki Türkçeyi anlamak
bile ne kadar güç.bunu yazdım çünkü 40
senelik bir gelişme bile Türkçe yi nereye
getirmiş urgulamak istedim

OsmanlıMehmet Beder
BİZİ ÖZÜMÜZDEN OKADAR KOPARMIŞLARKİ BİR
İNGİLİZ YÜZLERCE YIL ÖNCE YAZILAN KITAPLARINI
GAYET KOLAY OKUYUP ANLAYABİLİYORKEN YA BİZ?ŞU
HALİMİZE BİR BAKIN ALLAH AŞKINA BİR GECEDE
MİLYONLAR CAHİL KONUMUNA
DÜŞÜRÜLMÜŞ.GÜNLÜK KONUŞMAMIZDA
KULLANDI...

Osman Şenaydın
Şimdi Türkçe mi konuşuyoruz yani sence?
Gelişme dediğin bu mu: Arapça ve farsça
kelimeleri atıp yerine grek ve latin kökenli
kelimeler koymak mı? 60lı yıllarda yaşayan
birisi gelse sence senin ne konuştuğunu
anlayacak mı? Bu gerilediğimizi ispatlamaz mı
aynı "düz" mantıkla?

Remzi Tatlici
Kuran i, araplari, kacyüzyillik osmanlida
olanlari, farsca bilen ülkeleri anliyor olmak az
seymi? Bu bakimdan her cocugun Osmanlica da
ögreniyor olmasi sart.

Ali Güçtaş
sevgili osman kardeşim ben osmanlıca dediğimiz
dilin zühurundan bahsettim.yani karma yani
melez.ve arapça ve farsçanın helakına
uğramış Türkçeden.hayırdır arap mısınız?
müslümanlık başka araplaşmak başka.nedir bu
bizim insanımızdaki arapça ve arap
hayranlığı??? osman kardeşim:)))

Osman Özcan
Ali Güçtaş kardeşim, doğrusun, bize,
özümüze çok uygun arapça ve farsça
kelimeleri attık, yerine bize herşeyiyle zıt
olan fransızca, ingilizce, ispanyolca kelimeleri
veya ekleri aldık. Örnek mi istersin? s***,
anayasal, yasal, bu kelimeler...

Ali Güçtaş
osman özan abi bakınız ben demiyorum ki
fransızca ingilizce felanla dolduralım
lugatı. ya da sal ve sel gibi yani Türkçeyi
bir sala bindirip selede vermeyelim.***a şunu da
unutmayalım.biz müslümanız.ama TÜRK
'üz. öz diyorsunuz özümüz arapça mı
farsça mı

Ali Güçtaş
adama Türk üm dediğimde başımda örtü
altımda deve arıyor.o halde aynen devam
araplaşmaya.harikasınız Türk milleti

Osman Şenaydın
Hiç bir dil yoktur ki dünyada senin "karma
melez" dediğinin dışında vücuda gelmiş
olsun. Bana bir İNGİLİZCE kelime söyle hemen
sana GREKÇE kökenini söyleyeyim. Senin dediğin
ÖZTÜRKÇE bir hayalden ibaret, hiçbir zaman var
olmamış. Orta Asya'...

Osman Şenaydın
Biz dünya sahnesine çıktığımızda, Araplar
ileri idi, kültürlerini, dillerini aldık biz de
ilerledik. Sonra o kültür çöktü, onunla
beraber biz de çöktük. Şimdi ileri olan Batı
kültüründen bir şeyler almaya çabalıyoruz,
yakındır ki onlar da ç...

Muammer Karabulut
Ecdad her işin en mükemmelini yaptığı gibi
dilin de mükemmelini yapmıştır. Arapça,
Farsça ve Türkçeye karma yaparak bir insan
doğuştan 3 dil birden öğrenmiş oluyordu. Şu
anda dünyanın en geri kalmış ülkelerinde bile
en az 2 yabancı dil bili...

Cihan Buyurgan
‎???

Cihan Buyurgan
bu türkçe değil arapça

Osman Özcan
Ali Güçtaş kardeşim dünya yüzünde
konuşulan diller arasında arı dil yoktur. varsa
da pigmilerin konuştuğu dillerdir. İnsanların
yaşayışı gereği ilişkide bulunduğu
kavimlerin, milletlerinörf, âdet ve dillerinden
etkilenirler. Bizim güzel tür...

Deniz Ebrar Koç
TEŞEKKURLER.....ÇOK İYİ

Ajda Yenidoğan
biz bunları öğreneli çoook olduu:))

Tarık Kılınç
gecen sene öğretnmiştik :D

Elif Avcik
Bu osmanlica hakkinda bazi sorularim olacakti. Ben
Osmanlicayi az derecede okuyabilen birisiyim.
Fakat ben yurtdisinda yasadigim icin fazla
gelistiremiyorum. bana osmanlicayi ögreten iyi
bir kitap tavsiye edebilirmisiniz. Simdiden
tesekkürler!!

Muammer Karabulut
Osman kardeş, biz "batılılar ileride
onların kültürünü alıyoruz" derken
anlaşılmaz bir cümle olmuş. Bizim
kültürümüz daima ileride, hiç bir zaman da
geri kalmaıştır. Ancak ne var ki batılılaşma
uğruna kendi değerlerimize düşman olduk,
insa...

Yorum Ekle

SİNAN ÖZEN - SENİ DÜŞÜNÜYORUM04:51
14 yil önce
2376 izlenme
Mikrofona dikkatt =) =)  #Can Alan#00:21
14 yil önce
628 izlenme
Inna Love - Kappach Remix05:04
14 yil önce
758 izlenme
best of C.ronaLdo ...:)00:36
14 yil önce
1143 izlenme
Yan Hakem Sevgisi =)=)00:56
14 yil önce
507 izlenme
KiM Var RüyaLaRıNdA SöyLe04:07
14 yil önce
1745 izlenme
Kapalı Çılgınca Musalla Taşı02:04
14 yil önce
1007 izlenme